vrijdag 6 april 2018

De verliefde Koning

Hooglied 2:10
‘Mijn geliefde gaat tot mij spreken: Sta toch op, mijn liefste, mijn schone, en kom.’

Het lijkt een onmogelijke liefde tussen een Koning en een slavinnetje. Eigenlijk kan het niet, maar de Koning blijft zeggen dat zijn bruid mooi is. Ze mag opstaan en meegaan de koninklijke vertrekken in. Hij wil haar bij zich hebben en van haar genieten. Maar zij moet ook leren van Hem te genieten, zonder zich daarvoor te min te voelen. Ze is niet gewend aan de koninklijke waardigheid, maar die bezit ze nu. Een prachtig beeld van de Gemeente van Christus. Weggeroepen uit de slavernij van de zonde, rein, schoon, geliefd, mag zij opstaan en meegaan. ‘Kom toch mee’, roept Jezus ons toe. ‘Je bent liefelijk en schoon. Je bent van Mij voor eeuwig. Ik heb zoveel moois wat Ik met je wil delen. Voel je niet minderwaardig, maar geniet. Sta toch op, mijn liefste, mijn schone, en kom.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten